2. Ansökningsperioder och informationsmöten

Restplatsansökan utbyte våren 2025

Vill du åka på utbytesstudier under vårterminen 2025, men fick inte en plats när du sökte i våras? I så fall har du nu en ny chans. Sök under perioden 28 augusti – 4 september för möjligheten att åka på utbytesstudier under vårterminen 2025.

Utbytesstudier läsåret 2025-2026

Om du vill åka på utbytesstudier under hösten 2025 eller våren 2026 är du välkommen att söka under våra ordinarie ansökningsperioder:

1 november - 15 november 2024

1 februari - 15 februari 2025

• Alla ansökningsomgångar stänger vid midnatt.
  • Skicka in din ansökan i ansökningssystemet i god tid före ansökningsomgången stänger. Sena ansökningar kommer inte att hanteras.

Länk till ansökan hittar du på sidan "7. Ansökan"

Informationsmöten om ansökan till utbytesstudier

Mellan 18 september 2024 och 30 oktober 2024 kommer vi att hålla veckoliga informationsmöten inför ansökningsperioden och då är du välkommen att höra mer om hur man ansöker.

Onsdagar kl. 12.15 till 13.00:

Informationskurs i Canvas

Bli deltagare på vår Canvaskurs "Application for Exchange studies 2024-2025". I kursen hittar du all information du behöver för att ansöka.

I kursen får du dessutom viktiga uppdateringar och du kan följa detaljerade instruktioner för hur du gör din ansökan till utbytesstudier.

För att delta på kursen så klicka på denna länk och välj sedan "Enrol in course"

Utbytesstudier vid University of California

University of California har en egen ansökan som hanteras av UC Study Center vid Lunds universitet.

Ansökan är enbart öppen ett tillfälle per år (1-15 november).

Utbytesstudier vid University of California - lu.se

E-post: outgoing [at] sam [dot] lu [dot] se (outgoing[at]sam[dot]lu[dot]se)

Besöksadress: Sandgatan 13A, byggnad Gamla Kirurgen, 223 50 Lund (karta)

Nina Kusche