9. Du som har nominerats

Grattis! Du har blivit nominerad och ska åka på utbytesstudier.

Fyra studenter står vid ett runt bord. Foto.
Du kommer att få möjlighet att träffa studenter som ska till samma universitet, land eller region som du. Foto: Johan Persson

Vad händer härnäst?

Din koordinator finns antingen på samhällsvetenskapliga fakulteten eller på sektionen för externa relationer. Din koordinator kommer att kontakta dig i februari/mars för utbytesstudier under höstterminen och i september/oktober för utbytesstudier under vårterminen. Din koordinator informerar dig om nästa steg, viktiga datum etcetera.

Koordinatorn skickar dina kontaktuppgifter till värduniversitetet och du börjar sedan förbereda ansökan till värduniversitetet. Du kommer att få information om hur du ska gå tillväga och din koordinator kommer att vägleda dig i processen.

Kick off informationsmöte för nominerade studenter

Studenter som nomineras till utbyte under höstterminen kommer att bjudas in till ett kick-off- och informationsmöte under vårterminen. Studenter som är nominerade för utbytesstudier under vårterminen kommer att bjudas in till ett kick-off- och informationsmöte i oktober. Ett fåtal studenter som åker till länder utanför Europa under våren kommer att höra av sin koordinator på External Relations nästan ett år i förväg eftersom de behöver skicka in en ansökan väldigt tidigt.

På Kick-off-mötet kommer vi att prata om utbytesprocessen i sin helhet, inklusive vad du behöver tänka på när det gäller kursval och poäng. Det kommer att finnas gott om möjligheter att ställa frågor och du kommer också att få möjlighet att träffa studenter som ska till samma universitet, land eller region som du.

E-post: outgoing [at] sam [dot] lu [dot] se (outgoing[at]sam[dot]lu[dot]se)

Besöksadress: Sandgatan 13A, byggnad Gamla Kirurgen, 223 50 Lund (karta)

Nina Kusche
Besökstider: Enligt överenskommelse