12. När du kommit hem

Välkommen tillbaka! När du har kommit hem från dina utlandsstudier väntar bland annat betyg, tillgodoräknande och reseberättelse.

Universitetshuset med blommor i förgrunden. Foto.
Välkommen tillbaka till Lunds universitet. Foto: Kennet Ruona

Håll utkik efter ditt Transcript of Records

Dina betyg i form av Transcript of Records skickas normalt direkt från ditt värduniversitet till din koordinator vid Lunds universitet per post eller digitalt. Är du osäker på om din koordinator vid Lunds universitet har mottagit ditt Transcript of records är det bra om du tar reda på det. Transcript of records måste vara din koordinator tillhanda om tillgodoräknandet av dina kurser ska kunna läggas in i Ladok. Vid vissa institutioner är det institutionen själv som hanterar tillgodoräknandet. För de flesta andra läggs tillgodoräknandet in av Internationella kontoret på Samhällsvetenskapliga fakulteten.

Skriv en reseberättelse

Dina erfarenheter av tiden som utbytesstudent är mycket värdefulla för andra att ta del av - både blivande utbytesstudenter och universitetets koordinatorer. Skriv din reseberättelse i den gemensamma portalen för Lunds universitets studentreseberättelser. Du kan skriva på svenska eller engelska.

Skriv reseberättelse - lu.se

Hjälp andra utbytesstudenter

Om du vill kan du också fortsätta njuta av den internationella atmosfären genom att bli fadder för internationella studenter som kommer till Lund. Du hittar mer information om detta på Lunds universitets centrala sidor.

När du kommit hem - lu.se

E-post: outgoing [at] sam [dot] lu [dot] se (outgoing[at]sam[dot]lu[dot]se)

Besöksadress: Sandgatan 13A, byggnad Gamla Kirurgen, 223 50 Lund (karta)

Nina Kusche